Pasaules lielākā mācību stunda.

Katru gadu notiek akcija Pasaules lielākā mācību stunda. Šogad Pasaules lielākā mācību stunda tika veltīta  klimata izglītībai. Skolēni tika aicināti domāt par klimata pārmaiņām un klimata izglītību, īpaši uzsverot divus ANO Ilgtspējīgās attīstības mērķus 4. mērķi – Kvalitatīva izglītība un 13. mērķi – Rīcība klimata jomā.

Arī mūsu skola piedalījās šajā akcijā. Stundas tika novadītas gan klātienē, gan attālināti.

2.a klase dabaszinību stundā mācījās, kas ir enerģija, kā tā rodas. Saistīja mācāmo vielu ar klimata pārmaiņām pasaulē. Noskaidroja, ka visbiežāk izmantotie kurināmie ir malka, ogles, nafta un dabasgāze. Secināja, ka cietais kurināmais atstāj nelabvēlīgu ietekmi uz klimatu, tā pārmaiņām. Noskatījās filmiņu par klimata izmaiņām pasaulē.

Pēdējā gadsimta laikā klimats ir būtiski mainījies. Arvien biežāk mēs dzirdam par globālo sasilšanu. 2.c klase, iesaistoties klases audzinātājas sagatavotajās aktivitātēs, mēģināja rast atbildes uz jautājumiem, kas ir globālā sasilšana, ko globālā sasilšana var nodarīt mūsu planētai, kas ietekmē globālo sasilšanu, kā es rīkošos, lai palīdzētu savai planētai. Bērni izveidoja zīmējumu kolāžas, kā palīdzēsim savai planētai.

Cilvēks un daba ir savstarpēji saistīti. Daba ietekmē cilvēku, un cilvēks-dabu. Šīs atziņas „pārbaudīja” 3.a klase, tiekoties ar dabas pētnieku Aināru Pankjānu.  Skolēni redzēja, kā atjaunojot Daugavpils cietoksni, tiek saglabāta daba. Sikspārņi Daugavpils cietoksnī ir drošībā, bet klimata pārmaiņas var ietekmēt to skaitu populācijā. Būt dabā, vērot un domāt vienmēr ir interesanti!

3 mācību stundu garumā 3.c klasē notika aktivitāte “Gaisa piesārņojums. Dabas, vides aizsardzība. Ilgtspējīgai attīstībai”. Skolēni noskatījās prezentāciju par gaisa sastāvu, gaisa piesārņojuma veidiem. Pārrunāja, kāpēc mums vajadzētu uztraukties par gaisa piesārņojumu. Mēģināja rast atbildes uz jautājumu, kā ir iespējams samazināt gaisa piesārņojumu ilgtermiņā. Skolēni vēroja degšanas procesu, kā sadeg, ko izdala gaisā dažādi sadedzinātie materiāli. Novēroto un secinājumus apkopoja darba lapā. Klasē  skolēni veica aptauju, kā viņi ikdienā pārvietojas no mājām līdz skolai un skaitļoja, cik izmaksā ceļš, kā arī pārrunāja, kā ekonomiskāk un videi saudzīgāk varētu pārvietoties ikdienā. Apkopojot gūtās zināšanas, skolēni gatavoja kolāžas- “Saudzēta vide un piesārņota vide”.

5.b klase audzināšanas stundā noskatījās filmiņu par klimata pārmaiņām, izvērtēja savus ikdienas paradumus, secināja, kā var “nākt talkā klimatam.”

6.b klase audzināšanas stundā runāja par to, kādā veidā katrs no mums ietekmē klimatu un tā pārmaiņas.

Skolēni izmērīja savu personīgo ietekmi uz klimatu gada laikā un veica secinājumus, kā jārīkojas, lai dzīvotu ilgtspējīgi.

Klimata pārmaiņas ir liels izaicinājums cilvēces vēsturē. Mēs daudzi to zinām, taču vai apzināmies kādas sekas tas nes? Ko mēs katrs varam pasākt? Kādi galvenie cēloņi klimata pārmaiņām? Šie un citi jautājumi nodarbina ne tikai pieaugušo, bet arī 7.a klases skolēnu prātus. Dažas atbildes uz tiem skolēni centās noskaidrot vienā no dizaina un tehnoloģijas stundām.

Paldies visiem skolēniem un viņu skolotājām, kas iesaistījās akcijā Pasaules lielākā mācību stunda! Katrs mazākais solis un rīcība, kas sakņota ilgtspējīgā attīstībā, var veicināt lielas, pozitīvas pārmaiņas pasaulē jeb mūsu kopīgajās mājās.

Informāciju sagatavoja Aija Kalniņa

Informācija mājaslapā ievietota – 27.08.2024